sobota, 9 czerwca 2012

Ciasto bananowe, czyli chlebek [od Just My Delicious]

Jak w temacie, publikuję żeby nie zapomnieć. Przepis pożyczony od "Just My Delious", właśnie zrealizowany, piecze się od kilku minut :) Piszę już teraz, bo nawet surowe ciasto smakowało obłędnie.



Oto przepis:



  • 3 dojrzałe banany
  • 270g mąki pszennej
  • 180g cukru
  • 50g cukru demerara
  • 50g miękkiego masła
  • 1 jajko
  • 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 50g wiórków kokosowych
  • 30g otrębów
  • 100ml rumu



    Banany obierz ze skórki, odetnij ich końce, wrzuć do miski i zmiażdż je widelcem na gładką papkę. Teraz dodaj wszystkie pozostałe składniki, na średnich obrotach zmiksuj całość na jednolitą masę, następnie przełóż ją do wyłożonej papierem dopieczenia keksówki i piecz w 170C przez około godzinę.



    Ja piekę w nieco niższej temperaturze, bo mam malusieńki piecyk. Dziś w Selgrosie oglądałam nieco większy i chyba się skuszę na kupno i wymianę tego mojego.



    Dołączę fotki, jak już wyjdzie z piecyka :)



    Aktualizacja: Dolączam fotki



  • 2 komentarze:

    Dorota "Moje Małe Czarowanie" Owczarek pisze...

    Uwielbiam ten chlebek:-)

    Magda Gleinert pisze...

    chlebek pyszniutki i jeśli trzyma się go w zimnym.. postoi kilka dni :) Pozdrawiam.

    Robię znowu coś dla siebie - Studia podyplomowe - logopedia

    Postanowiłam "zaszaleć" i rozpocząć studia na kierunku, który zawsz mnie interesował. Już na studiach na wydziale wokalno-aktorski...